Main content

Wat doet Logius?

Logius zorgt voor de beschikbaarheid, juiste werking, continuïteit en beveiliging van Digipoort. Dit is vastgelegd in de Aansluitvoorwaarden en de Serviceniveau-overeenkomst (SNO). Logius beheert zowel de infrastructuur van Digipoort als de standaarden.

Ondersteuning, onderhoud en storingen

Als uw organisatie aangesloten is op Digipoort, dan kunt u de volgende ondersteuning van Logius verwachten:

  • Ons servicecentrum helpt u bij vragen, wijzigingsverzoeken, meldingen over bijvoorbeeld het volume van uw berichtenstroom en eventuele klachten.
  • Via ons servicecentrum ontvangt u ook alle informatie en documentatie over Digipoort
  • Burgers kunnen voor informatie terecht op DigiD.nl en bij de DigiD helpdesk (telefoon, mail en webcare).
  • Logius stelt u zo snel mogelijk op de hoogte van storingen en onderhoud:

Let op! Een deel van de dienstverlening met betrekking tot de Digipoort is per 1 september 2020 overgedragen aan de Douane. Het betreft de dienstverlening voor de uitwisseling van gegevens met de Douane, Grensbewaking, NCA-SafeSeaNet en de Nederlandse Voedsel- en Waren Autoriteit.

Dit betekent dat u voor nieuwe aanvragen m.b.t. bovengenoemde organisaties contact kunt opnemen met de Nationale  Helpdesk Douane.

Wat doet u zelf?

U zorgt zelf voor het beheer van uw aansluiting op Digipoort. De goede werking, de beschikbaarheid en de beveiliging van uw eigen aansluiting, is uw verantwoordelijkheid.

Voer een wijziging door

Wilt u een of meerdere wijzigingen doorgeven, vul dan wijzigingsformulier Digipoort in.

Contact en ondersteuning

Zoekt u zakelijk contact met Logius? We zijn op werkdagen van 08.00 tot 17.00 uur bereikbaar.