Digipoort: wie doet wat?

Wat doet Logius?

Logius zorgt voor de beschikbaarheid, juiste werking, continuïteit en beveiliging van Digipoort. Dit is vastgelegd in de Aansluitvoorwaarden en de Serviceniveau-overeenkomst (SNO). Logius beheert zowel de infrastructuur van Digipoort als de standaarden.

Ondersteuning, onderhoud en storingen

Als uw organisatie aangesloten is op Digipoort, dan kunt u de volgende ondersteuning van Logius verwachten:

  • Ons servicecentrum helpt u bij vragen, wijzigingsverzoeken, meldingen over bijvoorbeeld het volume van uw berichtenstroom en eventuele klachten.
  • Via ons servicecentrum ontvangt u ook alle informatie en documentatie over Digipoort
  • Burgers kunnen voor informatie terecht op DigiD.nl en bij de DigiD helpdesk (telefoon, mail en webcare).
  • Logius stelt u zo snel mogelijk op de hoogte van storingen en onderhoud:

Let op! Een deel van de dienstverlening met betrekking tot de Digipoort wordt gefaseerd overgedragen aan de Douane. Het betreft de dienstverlening voor de uitwisseling van gegevens met de Douane, Grensbewaking, NCA-SafeSeaNet en de Nederlandse Voedsel- en Waren Autoriteit.

Momenteel zitten we in een overgangsfase. Dit betekent dat u voor nieuwe aanvragen m.b.t. bovengenoemde organisaties contact kunt opnemen met de Nationale  Helpdesk Douane. Voor het wijzigen van bestaande aansluitingen kunt u contact opnemen met het Logius 0900 555 45 55 (10 ct per gesprek).

Wat doet u zelf?

U zorgt zelf voor het beheer van uw aansluiting op Digipoort. De goede werking, de beschikbaarheid en de beveiliging van uw eigen aansluiting, is uw verantwoordelijkheid.

Voer een wijziging door

Wilt u een of meerdere wijzigingen doorgeven, vul dan wijzigingsformulier Digipoort in.

Contact en ondersteuning

Zoekt u zakelijk contact met Logius? We zijn op werkdagen van 08.00 tot 17.00 uur bereikbaar.