Ervaringen

Logius is er voor iedereen. We zijn benieuwd hoe mensen en organisaties onze diensten ervaren en vooral naar wat er beter kan. Daarom ontwikkelen en innoveren we onze diensten zoveel mogelijk samen. Dat doen we juist ook met die groepen voor wie digitale dienstverlening nog niet zo vanzelfsprekend is.

Gebruikers toetsen activatieproces voor MijnOverheid

Elke Nederlander van 14 jaar of ouder kan post van de overheid digitaal bekijken via MijnOverheid. We willen natuurlijk dat deze digitale postbus toegankelijk is én gemakkelijk werkt; daarom toetst Logius ideeën en prototypes bij een panel van 150 Nederlanders en een panel met afgevaardigden van maatschappelijke organisaties. Met deze groepen doorloopt Logius stapsgewijs veranderingen bij MijnOverheid, denk aan het nieuwe activatieproces en de berichtenboxapp.

Man laat digid-inlogscherm zien op zijn telefoon

Marcel Vogel, één van de mensen bij MijnOverheid licht dit toe in Koppelvlak - oktober 2018

Taalambassadeurs adviseren DigiD Machtigen

Logius heeft vijf sessies georganiseerd over DigiD Machtigen met de taalambassadeurs van de Stichting Lezen en Schrijven. De ambassadeurs brainstormden met elkaar hoe laaggeletterden het beste geholpen kunnen worden om op een goede manier iemand te machtigen. Dit leverde een mooie oogst op. De ambassadeurs gaven bijvoorbeeld het advies om oefenen mogelijk te maken. Ook introduceerden ze begrijpelijke synoniemen voor machtigen. De adviezen nemen we mee in de verdere doorontwikkeling van DigiD Machtigen.

Cartoon vertrouwen ervaringen.

Meer ervaringen in Koppelvlak

In ons e-magazine Koppelvlak komen de afnemers én gebruikers van onze diensten aan het woord: Koppelvlak.