Main content

'Van binnenuit meebouwen aan toegankelijkere websites’

De overheid stelt steeds meer informatie en diensten online beschikbaar. Iedereen moet die informatie kunnen vinden en begrijpen. Door toegankelijkheidsstandaarden toe te passen, zorg je ervoor dat mensen met beperkingen overheidsinformatie kunnen raadplegen.

Écht contact op Valentijnsdag

Het voelt een beetje alsof we aan het speeddaten zijn; soms stappen er mensen bij ons aan tafel en andere keren schuiven wij bij hen aan. De korte gesprekjes die we hebben worden echt gewaardeerd. Ook door Margriet, die haar lunch opzij schuift en ons bij haar aan tafel uitnodigt.

Betrouwbaar en begrijpelijk hoeven elkaar niet te bijten

Ze zijn het vanuit hun rollen lang niet altijd eens. Toch willen jurist Elske Derks, chief information security officer Theo van Diepen en product owner Mike Nicolaes van Logius hetzelfde: veiligheid én gemak voor de eindgebruiker.

Alida (70) steelt de show in het testlab van Logius

Hoe maak je overheidswebsites gebruiksvriendelijk? Ontwerpers en designers van Logius zijn dagelijks bezig met deze vraag. Om DigiD nog gebruiksvriendelijker te maken doet Logius in een geavanceerd lab onderzoek met proefpersonen. “Deze pagina voelt heel vertrouwd.”

Logius gelooft in een overheid die altijd, overal en voor iedereen beschikbaar en toegankelijk is. Daarom bieden we producten en diensten om digitaal zaken te regelen met de overheid. In eenvoud en voor iedereen, met excellente en efficiënte dienstverlening. Met gepassioneerde medewerkers werken we dagelijks aan een toegankelijke en veilige digitale overheid. Dit zijn de verhalen van Logius.