We blikken in ons jaarverslag terug op een bijzonder jaar. Een jaar waarin COVID-19 wederom grote invloed had op de Nederlandse samenleving en op het werk van Logius. We zijn trots op onze bijdrage aan een goed werkende digitale overheid, juist nu Nederland meer gebruik dan ooit maakt van onze dienstverlening.

Stijging

Er is namelijk nog nooit zoveel gebruik gemaakt van onze diensten als afgelopen jaar. Via DigiD is er ruim 550 miljoen keer succesvol ingelogd en heeft Digilevering ruim 200 miljoen berichten over belangrijke gebeurtenissen uit verschillende basisregistraties verwerkt.

Boven de norm

De beschikbaarheid van onze diensten en producten was over de hele linie op de norm. De meeste diensten presteerden zelfs boven de norm. Daardoor konden we mensen, bedrijven en publieke organisaties goed van dienst zijn. Zo was de beschikbaarheid van Digipoort en Diginetwerk nagenoeg 100%. Ook konden de mensen vertrouwen op DigiD en MijnOverheid, want voor deze diensten was de beschikbaarheid 99,9%.

Een digitale overheid die werkt voor iedereen

Daarnaast hebben we het afgelopen jaar onze producten en diensten verder ontwikkeld. Daarbij hebben we hard gewerkt aan digitale inclusie, zodat onze dienstverlening duidelijk en bruikbaar is voor iedereen.

Zo zorgden we óók in 2021 dat onze dienstverlening altijd beschikbaar, veilig en toegankelijk bleef. Hoe wij dat hebben gedaan lees je in ons jaarverslag.