Hoofdinhoud
Ongeveer 800.000 gebruikers van MijnOverheid hebben bij het activeren van hun MijnOverheid-account geen e-mailadres opgegeven. Deze mensen ontvangen daardoor geen e-mailnotificaties (meldingen en herinneringen) als er een bericht voor ze klaarstaat. Zo missen ze mogelijk belangrijke post van de overheid. Logius heeft hen een brief gestuurd om ze hierop te wijzen en ze te vragen alsnog een e-mailadres op te geven.
Problemen voorkomen
Het is voor niemand leuk om een boete te krijgen, doordat men per ongeluk een aangifte vergeet. Of om dagenlang te wachten op een belangrijk document dat al die tijd al in de berichtenbox klaarstaat. Een e-mailnotificatie informeert mensen dat er post in hun berichtenbox staat.
Het kan natuurlijk een bewuste keuze zijn om geen e-mailnotificaties te willen ontvangen, maar van zo’n 800.000 mensen is het niet zeker of het om een bewuste keuze gaat. Deze mensen hebben geen e-mailadres ingevuld of hebben hun e-mailadres nooit bevestigd.
Duidelijkheid geven
Logius vindt het belangrijk dat het gebruik van een dienst zoals MijnOverheid eenvoudig en duidelijk wordt ervaren. Daarbij hoort dat we hen informeren wanneer wij hen geen notificaties kunnen sturen.