Main content
Wanneer mensen tegen problemen aanlopen met hun DigiD, dan kunnen zij op verschillende manieren contact opnemen met de DigiD helpdesk. Via de telefoon, X (voorheen Twitter) of het contactformulier op de website. Nu is er nog een extra contactkanaal bijgekomen: live chat op de DigiD-website. Op de contactpagina staat tegenwoordig een live chat-knop waarmee een gesprek kan worden gestart met een medewerker van de helpdesk.
Waarom pilot live chat?
Live chat is een laagdrempelige manier om contact op te nemen met de helpdesk. Het gaat snel, is persoonlijk en heeft een informelere tone of voice dan onze traditionele kanalen zoals e-mail en telefonie. We hopen dat onze dienstverlening zo nog gebruiksvriendelijker en toegankelijker wordt voor mensen die DigiD gebruiken. De pilot live chat duurt zes maanden. We willen in deze periode o.a. onderzoeken of het een fijne manier is voor mensen om contact met ons op te nemen, of het een effectieve manier is om hulp te bieden en of mensen hier graag gebruik van maken. Ook vragen we mensen na afloop van elke chat om een klanttevredenheidsonderzoek (KTO) in te vullen.
Wat gebeurt er als de pilot is afgelopen?
Na afloop houden we een uitgebreide evaluatie. Wanneer de pilot een succes is, dan behouden we live chat als extra contactkanaal op digid.nl. Ook gaan we dan na of we dit kanaal willen inzetten voor DigiD Machtigen en MijnOverheid.