DigiD Machtigen: wie doet wat?

Wat doet Logius?

Logius zorgt voor de beschikbaarheid, juiste werking, continuïteit en beveiliging van DigiD Machtigen. Dit is vastgelegd in de Aansluitvoorwaarden en de Service Niveau Overeenkomst (SNO). Het bewaken en doorontwikkelen van de architectuur van DigiD Machtigen is ook de taak van Logius. Verder controleert Logius jaarlijks uw aansluiting aan de hand van de DigiD Machtigen Checklist Testen.

Ondersteuning, onderhoud en storingen

Is uw organisatie aangesloten op DigiD, dan kunt u de volgende ondersteuning van Logius verwachten:

Wat doet u zelf?

U zorgt zelf voor de beschikbaarheid, juiste werking, continuïteit en beveiliging van uw aansluiting op DigiD Machtigen en uw webdienst.

Als een wijziging in uw webdiensten aanzienlijke invloed kan hebben op de dienstverlening van DigiD Machtigen (denk aan een sterk verhoogd aantal gebruikers of hoge eenmalige piekmomenten), dan moet u dit vooraf met Servicecentrum Logius afstemmen. Het Servicecentrum zal uw aansluiting opnieuw testen om vast te stellen of de kwaliteit en veiligheid van uw koppeling ook met de gewijzigde webdienst in orde is.

Voer een wijziging door

Wilt u een of meerdere wijzigingen doorgeven, vul dan het wijzigingsformulier DigiD Machtigen in.

Contact en ondersteuning

Zoekt u zakelijk contact met Logius? Het Servicecentrum is op werkdagen van 08.00 tot 17.00 uur actief.