eHerkenning aanvragen

Regel uw aansluiting via een eHerkenningsmakelaar

Om uw ICT-omgeving gereed te maken voor eHerkenning maakt u gebruik van een eHerkenningsmakelaar. Zij voldoen allemaal aan dezelfde strenge eisen en leveren dezelfde standaard.

Aansluiten in zeven stappen

  1. Breng in kaart welke diensten u online wilt aanbieden
  2. Bepaal per dienst welk betrouwbaarheidsniveau vereist is
  3. Vraag offertes aan bij de eHerkenningsmakelaars
  4. Contracteer de eHerkenningsmakelaar 
  5. Sluit technisch aan op eHerkenning
  6. Test de aansluiting
  7. Zet uw diensten live en breng dit onder de aandacht

Kosten

Met eHerkenning bent u voordeliger uit dan wanneer u zelf een authenticatiesysteem ontwikkelt en beheert. Om eHerkenning te implementeren in uw eigen ICT-omgeving maakt u gebruik van een erkend ICT-bedrijf: een eHerkenningsmakelaar. Deze zorgt ervoor dat overheidsorganisaties aangesloten worden op eHerkenning. Op de website van eHerkenning vindt u informatie over de erkende aanbieders eHerkenning. Zij informeren u over de mogelijkheden en kosten.

Start uw aanvraag

Organisaties

Wilt u als (overheids)organisatie aansluiten op eHerkenning? Vraag uw aansluiting aan:

Ondernemers

Bent u een ondernemer start dan uw aanvraag via de aansluitpagina op de website van eHerkenning:

Neem contact op 

Stuur uw bericht aan info@eherkenning.nl