Hoofdinhoud
Bent u deelnemer aan de pilot Makkelijk Melden? Op deze pagina leest u hoe u een melding doet. Let op: Logius haalt de voorziening ‘Makkelijk Melden’ per 31 december 2025 offline.
Stap 1: Ga naar de website van Makkelijk Melden
U vindt deze website op https://portaal.digimelding.nl/mm/
De website is beperkt toegankelijk voor deelnemers van de pilot. Wilt u hier meer over weten? Neem dan contact op met Logius.
Stap 2: Kies de registratie waarvoor u een melding wilt doen.
Voor de pilot is alleen de Basisregistratie Personen beschikbaar. Klik op Basisregistratie Personen en ga verder met Volgende.
Stap 3: Kies een onderwerp waarover u een melding wilt doen.
De meest voorkomende zaken staan op de pagina. Wilt u iets anders melden? Klik dan op Overig en ga verder met Volgende.
Stap 4: Vul de melding in
Geef aan wat er volgens u niet goed is in de basisregistratie.
Voorbeeld: Melding verkeerd adres
- Start met de identificatie van de persoon waarover u de melding doet. Vul het BSN in. Heeft u dat niet? Vul dan het adres in van deze persoon.
- Vul in wat nu in de BRP staat.
- Vul in wat volgens u de juiste gegevens zijn.
- Geef aan bij welke gemeente de melding terecht moet komen
- Voeg een bijlage toe als dit nodig is. Bijvoorbeeld een akte of een PV.
- Geef een toelichting op de melding.
Zaken die u nergens anders op het formulier kwijt kunt, schrijft u bij de toelichting.
Stap 5: Vul uw contactgegevens in
Vul de contactgegevens in van de persoon die de beantwoording van vragen over deze melding doet. Dat kunt u zelf zijn, maar ook een onderdeel van uw organisatie. Via deze gegevens neemt de verwerker van de melding eventueel contact met u op.
Stap 6: Verstuur de melding
Heeft u alles ingevuld? Klik dan op Verzenden. De melding is nu verstuurd.
Direct nog een melding doen?
U kunt meteen een nieuwe melding doen door op Basisregistratie Personen en dan op Volgende te klikken. Als u direct een nieuwe melding plaatst, dan blijven de contactgegevens in stap 5 ingevuld. U hoeft deze niet opnieuw in te vullen.