v3.0
U doet aangifte of levert uw facturen en rapportages aan via Digipoort en u ervaart een storing of probleem. Heeft u de serviceberichten bekeken? Mogelijk vindt u daar al antwoord op uw vragen:
Vindt u hier niet uw antwoord? Wij helpen u graag. Vul dit formulier zo volledig mogelijk in. Hoe meer informatie u kunt geven, hoe sneller u geholpen wordt.
In dit formulier moet u een Organisatie-identificatienummer (OIN) voor uw organisatie invullen, en misschien ook voor een leverancier. Als u niet over de juiste geregistreerde OIN's beschikt, klik dan op onderstaande link om een OIN aan te vragen. Of vraag uw leverancier om via deze link een OIN aan te vragen. OIN aanvragen
Vult u dit formulier in namens een andere organisatie, dan moet u op de 2e pagina in dit formulier de gegevens invullen van de organisatie waarvoor u het formulier invult.
Wilt u een nieuwe connectie aanvragen, vul dan het aanvraagformulier in. Gebruik de onderstaande button om het aanvraagformulier voor Digipoort te openen.
Aanvraagformulier Digipoort
Heeft u al een connectie met Digipoort en is uw certificaat verlopen, vul dan het wijzigingsformulier in. Gebruik de onderstaande button om het wijzigingsformulier voor Digipoort te openen.
Wijzigingsformulier Digipoort
Heeft u een statusbericht ontvangen? Met de StatusinformatieService kunt u zelf de verwerking van het aangeleverde bericht volgen. Meer informatie over de StatusinformatieService vind u hier: Digipoort Statusinformatieservice Komt u er niet uit, vul dan de rest van het formulier in en geef in het formulier op welke status code en bericht u krijgt.
Opmerking: De testomgevingen zijn alleen bedoeld voor partijen die ketentesten met de Belastingdienst.
Plaats elk kenmerk op een nieuwe regel met aan het eind een schuine streep (/).
Let op: Dit dient een status- of foutcode van Digipoort te zijn. Logius is niet in staat storingen en problemen op te lossen die vanuit de systemen van de melder worden gegenereerd. Voor informatie over status- en foutcodes van Digipoort zie: Digipoort Statusinformatieservice
U kunt hier bestanden uploaden met status- en foutcodes of berichten die u krijgt bij de storing of het probleem dat u ervaart.
Als u een probleem hebt met betrekking tot Digipoort machtigingen, gebruik dan de onderstaande button voor het bekijken van meer informatie over machtigingen
Informatie over machtigingen
Als u een probleem hebt met betrekking tot Digipoort machtigingen, gebruik dan de onderstaande button voor het direct openen van het Machtingenregister van Digipoort. Via het Machtingenregister van Digipoort kunt u machtigingen inzien en intrekken.
Machtigingen inzien en intrekken
Volg de aanwijzingen hieronder om na te gaan wat voor u van toepassing is.
1. Bestaat de VIA machtiging?Indien niet, dan dient u eerst een VIA machtiging aan te vragen.Hetzelfde geldt voor andere machtigingen.
2. U kunt de VIA en overige aanslagen niet ophalen• U heeft een bedrijf en haar klanten overgenomen• U heeft klanten van een ander bedrijf overgenomen.• Uw bedrijf is van rechtsvorm veranderd.Neem contact op met de Helpdesk Intermediairs. Kies voor beconlijn. Omschrijf uw situatie van hierboven en vermeld daarbij dat u alle machtigingen wilt laten overzetten.
3. Machtigingen en aanslagen bij overlijdenNeem contact op met de BelastingdienstZie: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/na-een-overlijden/
4. Anders: Vul het formulier verder in
Geef zo duidelijk mogelijk aan wat de storing of het probleem is dat u ervaart.
Als u een fout- of statuscode of een foutmelding krijgt, vermeld deze dan hier.
Selecteer een bestand om bij het formulier te verzenden.
Als u een probleem hebt met betrekking tot Digipoort certificaten, gebruik dan de onderstaande buttons voor het bekijken van meer informatie over Digipoort en certificaten.
Digipoort wijzigen PKIoverheidcertificaat aanvragen
Geef hier aan op welk onderwerp uw storing of probleem betrekking heeft.
Geeft hier een omschrijving van de storing of het probleem.