Hoofdinhoud
We werken nog hard aan de Business Case en een gedetailleerd inzicht in kosten en opbrengsten. We nodigen u als partner van harte uit met ons mee te denken
Ton van Riet
BZK, Digitale Samenleving
Als een dienstaanbieder een formeel bericht wil verzenden naar een burger, kan dat nu via MijnOverheid/Berichtenbox. Hiervoor slaat Logius een kopie van dat bericht op. Deze dienstverlening van Logius wordt als duur ervaren, waardoor gebruik van MijnOverheid/Berichtenbox zich niet verder uitbreidt.
Aangesloten organisaties verzenden niet langer berichten via de MijnOverheid/Berichtenbox, maar maken hun eigen archief toegankelijk voor de burger. Als er een nieuw bericht is attenderen zij de burger daarover door het bericht aan te melden in het stelsel.
Het bericht wordt dan opgenomen in de berichtenlijst en de burger (of ondernemer) krijgt via de notificatie service een melding (op een zelf gekozen communicatiekanaal) dat er bericht is. De burger krijgt via FBS direct toegang tot het bericht in het archief van de dienstaanbieder. Als dienstaanbieders hun archief niet kunnen of willen openstellen is er een nieuw gedeeld centraal berichtenmagazijn (BBO) van Logius waar ze gebruik van kunnen maken.
We werken nog hard aan de Business Case en een gedetailleerd inzicht in kosten en opbrengsten. We nodigen u als partner van harte uit met ons mee te denken
Ton van Riet
BZK, Digitale Samenleving
Illustratie opbouw FBS, een stippellijn geeft een stelstelcomponent aan, een doorgetrokken lijn is een afspraak en/of ketenafspraak