Main content
We werken nog hard aan de Business Case en een gedetailleerd inzicht in kosten en opbrengsten. We nodigen u als partner van harte uit met ons mee te denken
Ton van Riet
BZK, Digitale Samenleving

Als een dienstaanbieder een formeel bericht wil verzenden naar een burger, kan dat nu via MijnOverheid/Berichtenbox. Hiervoor slaat Logius een kopie van dat bericht op. Deze dienstverlening van Logius wordt als duur ervaren, waardoor gebruik van MijnOverheid/Berichtenbox zich niet verder uitbreidt.
Aangesloten organisaties verzenden niet langer berichten via de MijnOverheid/Berichtenbox, maar maken hun eigen archief toegankelijk voor de burger. Als er een nieuw bericht is attenderen zij de burger daarover door het bericht aan te melden in het stelsel.
Het bericht wordt dan opgenomen in de berichtenlijst en de burger (of ondernemer) krijgt via de notificatie service een melding (op het door hemzelf gekozen communicatiekanaal) dat er bericht voor hem is. Hij krijgt via FBS direct toegang tot het bericht in het archief van de dienstaanbieder. Als dienstaanbieders hun archief niet kunnen of willen openstellen is er het BBO: Berichtenmagazijn voor Burgers en Ondernemingen).
De kosten van FBS hangen in grote mate af van het toekomstig gebruik van de generieke services. Hoe meer organisaties gebruik gaan maken van één of meerdere generieke services, hoe lager de kosten.
We werken nog hard aan de Business Case en een gedetailleerd inzicht in kosten en opbrengsten. We nodigen u als partner van harte uit met ons mee te denken
Ton van Riet
BZK, Digitale Samenleving
Illustratie opbouw FBS, een stippellijn geeft een stelstelcomponent aan, een doorgetrokken lijn is een afspraak en/of ketenafspraak