Hoofdinhoud
U kunt deze 'Voorbeeldbrief post digitaal' gebruiken om burgers te informeren. Deze voorbeeldtekst is onderdeel van de Communicatie toolkit MijnOverheid.
Geachte heer/mevrouw,
Post van <ORGANISATIE> kunt u nu ook digitaal ontvangen in uw persoonlijke Berichtenbox van MijnOverheid. Daarin ontvangt u berichten over <BERICHTENSTROOM>, <BERICHTENSTROOM> en <BERICHTENSTROOM>.
Wat is de Berichtenbox van MijnOverheid?
In uw Berichtenbox kunt u post digitaal ontvangen van organisaties zoals Kadaster, RDW, SVB, UWV en nu dus ook van <ORGANISATIE>. De Belastingdienst stuurt sommige berichten alleen nog maar digitaal via de Berichtenbox. U logt veilig en gemakkelijk in met uw DigiD.
Hoe ontvang ik mijn post digitaal?
Om uw post digitaal te ontvangen, logt u in op mijn.overheid.nl en zet u het vinkje voor <ORGANISATIE> aan bij ‘Instellingen’. U ontvangt uw post dan voortaan digitaal. Deze instelling kunt u altijd weer wijzigen.
Hoe weet ik of er een nieuw bericht is?
Het is belangrijk dat u een e-mailadres opgeeft in MijnOverheid. U ontvangt op dat e-mailadres een melding, zodra er een nieuw bericht voor u klaarstaat.
Overige post van <ORGANISATIE>
<ORGANISATIE> verstuurt de komende tijd steeds meer berichten digitaal via de Berichtenbox. Vanaf <DATUM> wordt de <SOORT BERICHT> ook via de Berichtenbox van MijnOverheid verzonden.
Vragen?
Hebt u nog vragen? Neemt u dan op <(WERK)DAGEN> <TIJD> contact op via <EIGEN INVULLING>.
Met vriendelijke groet,
<AFZENDER>
<TITEL>