Main content
Zaken die voor jou en mij zo makkelijk lijken, geldt natuurlijk helemaal niet voor iedereen
Niet zo vanzelfsprekend
Het waren ontzettend drukke tijden, maar tegelijkertijd kregen ze er bij het klantenservice ook veel voor terug. De meeste vragen kwamen van mensen uit de generatie die niet zijn opgegroeid met een smartphone. “Zaken die voor jou en mij zo makkelijk lijken, geldt natuurlijk helemaal niet voor iedereen” zegt Reenu. “En als jij ze dan hebt geholpen met een vaccinatiebewijs toevoegen aan de app zodat ze op vakantie kunnen. Dan reageren mensen zó blij en opgelucht.”
Zeker net na de lancering van de app moest er veel geschakeld worden met ketenpartners zoals het RIVM en het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. “Er kwamen natuurlijk allerlei vragen binnen, niet alleen over het DigiD gedeelte. En omdat wij de mensen niet continu door wilden sturen naar het RIVM of de GGD, was het snel schakelen met de andere partijen. Hoe kunnen wíj deze vraag beantwoorden?”.
Mensen op weg helpen
“Gelukkig kunnen we ook de tijd nemen voor de vragen. Sommige gesprekken rond je in een paar minuten af, maar soms wil je echt met de mensen door het hele proces heenlopen. Maar dat is ook niet zo gek, want je hebt die app nou eenmaal nodig om allerlei dingen te doen” aldus Reenu. De storm is ondertussen gaan liggen. Er komen nog wel vragen binnen over de coronacheck-app, maar niet meer zoveel als in het begin. “En voor de meeste vragen hebben we nu ook direct een goed antwoord klaar” aldus Reenu.