Hoofdinhoud
Onze diensten zijn toegankelijk, begrijpelijk en gebruiksvriendelijk
De website van DigiD Machtigen en MijnOverheid voldoen nu ook volledig aan de toegankelijkheidseisen. We willen onze dienstverlening zo aanbieden dat het voor iedereen duidelijk en bruikbaar is. Als websites en apps goed in elkaar zitten, kunnen ze door iedereen worden gebruikt. Ook door mensen met een beperking. Dan kan écht iedereen meedoen.
Meer inzicht en transparantie bij gebruik van persoonsgegevens door de overheid
De vorig jaar gelanceerde MijnGegevens app biedt mensen de mogelijkheid om persoonlijke gegevens, die de overheid heeft geregistreerd, snel in te zien. Gebruikers van de app krijgen hiermee meer regie en inzicht over het gebruik van hun gegevens bij de overheid. Als er iets niet klopt, zie je in de app direct waar je dat kunt melden.
Inzichtelijker maken van gezags- en vertegenwoordigingsrelaties
Er is een snelle digitale oplossing gevonden om te bepalen wie er gezag over een minderjarige heeft. Inmiddels is in de pilot al meer dan 230.000 keer van de module gebruikgemaakt. Samen met diverse ketenpartners hebben we gewerkt aan deze oplossing, zodat bijvoorbeeld de Koninklijke Marchaussee op Schiphol beter in staat is om ontvoering van kinderen te voorkomen.
Het complete jaaroverzicht
Burgers, bedrijven en publieke dienstverleners mogen erop vertrouwen dat Logius zorgt voor een beschikbare, veilige en toegankelijke digitale overheid die werkt voor iedereen. Daarom hebben we ook in 2022 geïnvesteerd in de continuïteit, veiligheid en doorontwikkeling van onze dienstverlening.