Hoofdinhoud
Het gebruik van onze diensten nam toe
Er is nog nooit zoveel gebruik gemaakt van onze diensten als afgelopen jaar. Via DigiD is er ruim 550 miljoen keer succesvol ingelogd en heeft Digilevering ruim 200 miljoen berichten over belangrijke gebeurtenissen uit verschillende basisregistraties verwerkt. Dat is een flinke stijging ten opzichte van het voorgaande jaar, waarin Digilevering 144 miljoen berichten verwerkte.
Meer mensen kunnen gebruik maken van onze diensten
We streven ernaar dat iedereen gebruik kan maken van onze diensten. Door burgerpanels en gebruikersonderzoeken te organiseren komen we erachter waar men behoefte aan heeft. Op die manier kunnen we onze producten en diensten doelgericht verbeteren. Met de Berichtenbox-app hebben we een mijlpaal bereikt. Het is namelijk een flinke klus om een app 100% toegankelijk te maken, maar de Berichtenbox-app op Android voldoet bijna en op iOS zelfs volledig aan de toegankelijkheidseisen.
Meer mensen en bedrijven loggen in met een hoger betrouwbaarheidsniveau
Inmiddels hebben zes miljoen DigiD app-gebruikers de ID-check toegevoegd. De ID-check geeft organisaties meer zekerheid dat de juiste persoon inlogt. Bij eHerkenning wordt een hoger betrouwbaarheidsniveau gevraagd om veilig online zaken te kunnen blijven doen, want vanaf 1 juli was het niet meer mogelijk diensten op betrouwbaarheidsniveau EH1 aan te bieden. Op deze manier worden privacygevoelige gegevens uitgewisseld op een betrouwbare wijze die past bij de eisen van deze tijd.
Ook in coronatijd werken we samen met u aan een digitale overheid die werkt voor iedereen
We zijn trots op onze medewerkers die thuiswerkten. Op onze partners met wie we bleven samenwerken. Op de mensen die bleven meedoen met onze gebruikersonderzoeken. Op de mensen die ons klantcontactcentrum belden met vragen. Op iedereen die doorging. Zo werkten we in 2021 – op afstand – nog steeds samen aan een digitale overheid die werkt voor iedereen.