Main content

Mensen en organisaties die vragen hebben over de Logius dienstverlening nemen contact op met onze helpdesks en het Klantcontactcentrum (KCC). De helpdesks van DigiD en MijnOverheid helpen bij vragen over deze diensten. Ons KCC helpt klanten én helpt bij vragen die onze helpdesks niet kunnen beantwoorden (tweedelijns). De helpdesks van DigiD en MijnOverheid hebben het afgelopen jaar meer meldingen ontvangen. Bij het KCC zien we deze toename ook terugkomen. Wat opvalt is de daling op het gebied van de ontvangen brieven.

Helpdesk DigiD

Onderwerp 2019 Toename 2018 Toename
Calls eerste lijn 444.010 13,0% 392.664 4,42%
E-mails eerste lijn 71.672 40,6% 50.960 9,53%
Drukste dag van het jaar 11 maart   5 maart  

Helpdesk MijnOverheid

Onderwerp 2019 Toename 2018 Toename
Calls eerste lijn 29.086 1,5% 28.652 9,79%
E-mails eerste lijn 13.709 11,3% 12.321 37,39%

Servicecentrum

Onderwerp 2019 Toename 2018 Toename
Ontvangen brieven 1.227 -23,7% 1.609 35,78%
Meldingen DigiD tweede lijn 16.986 53,8% 11.040 40,82%
Meldingen MijnOverheid tweede lijn  4.646 80,4% 2.575 28,24%

Top 3 vragen aan Webhelp

Vraag Aantal keer gesteld
Ik heb problemen met DigiD activeren 45.036
Ik wil iemand machtigen, maar heb geen DigiD 43.369
Hoe vraag ik een DigiD aan? 42.423

Belangrijkste reden: Tevredenheidsaspect

  Reden
Goed geholpen 604
Snel gehopen 71
Antwoord goed te gebruiken 45
Overig 33

 

Cirkeldiagram van de belangrijkste redenen waarom mensen tevreden zijn.

Medewerker: Tevredenheidsaspect

  Reden
Deskundig 254
Behulpzaam 242
Vriendelijk 108

 

Cirkeldiagram hoe onze medewerkers zijn beoordeeld.